Jom Buat Duit

Sunday 19 August 2012

Ibu, dua anak maut kereta bertembung lori ais

KOTA BHARU - Seorang ibu dan dua anak maut selepas kereta yang mereka naiki bertembung dengan sebuah lori ais di Kampung Pak Badol dekat sini pagi semalam.
Dalam kejadian tersebut yang berlaku kira-kira pukul 9.30 pagi itu, kereta jenis Perodua Viva yang dinaiki tiga beranak malang itu bersama seorang lagi kanak-kanak sedang dalam perjalanan dari arah Kota Bharu ke Pasir Puteh.

Ketua Polis Daerah Bachok, Deputi Superitenden Ab. Rahim Che Ghani memberitahu, mangsa yang terbunuh ialah Maisara Mohd. Ali, 34 (gambar) dan dua anaknya, Zakiah Hanim Uda, 4 dan Rashidah, 7.

Menurutnya, seorang lagi mangsa yang cedera dikenali sebagai Aisyah Syafikah, 7, yang merupakan anak saudara kepada Maisara.
"Kejadian tersebut dipercayai berlaku apabila kereta yang dipandu Maisara cuba memotong sebuah kenderaan lain tetapi gagal dan bertembung dengan lori ais dari arah Pasir Puteh ke Kota Bharu.
"Rashidah meninggal dunia ditempat kejadian manakala ibu dan adiknya menghembuskan nafas terakhir di Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM) Kubang Kerian," katanya ketika dihubungi semalam.

Tambahnya, mangsa yang cedera kini dirawat di HUSM dan keadaannya stabil. Kes tersebut disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.
Kosmo! Ahad difahamkan Maisara dalam perjalanan pulang ke rumah ibunya di Selising, Pasir Puteh selepas menghantar suaminya, Uda Samirin, 31, ke Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra di Pengkalan Chepa kerana ada urusan di Johor Bahru.

No comments:

Post a Comment

Klik Untuk Saya k... :)

free counters