Jom Buat Duit

Tuesday 14 August 2012

Keluarga pelatih PLKN terima pampasan insurans

SHAH ALAM - Walaupun sudah hampir lima bulan, R. Vinoth, 18, (gambar kecil) meninggal dunia ketika menjalani Program Latihan Khidmat Negara (PLKN) di Kem Terkok, Sungai Siput, Perak, kehilangannya masih dirasai ahli keluarga di Flat Sungai Rasau, Jalan Batu Tiga Lama, Seksyen 16 di sini.

Menurut ibunya, R. Vasantah, 47, dia masih masih terkenang detik-detik manis bersama anak bongsu daripada empat beradik itu yang sebelum ini begitu teruja untuk menyertai PLKN.
"Dialah anak bongsu yang paling disayangi dan menjadi harapan keluarga untuk melanjutkan pelajaran hingga ke peringkat universiti. Mungkin sebab itu kami sukar menerima hakikat telah kehilangan dia," kata Vasantah ketika ditemui di sini semalam.
Dia ditemui selepas menerima cek bayaran pampasan insurans PLKN bernilai RM55,000 yang disampaikan oleh Ahli Majlis PLKN yang juga Setiausaha Agung MIC, Datuk V. Murugesan. Turut hadir ialah Pengarah Pengurusan PLKN, R. Manoranjitham.
MURUGESAN (kanan) menyerahkan cek pampasan insurans kepada Raman sambil diperhatikan oleh Vasantah di Shah Alam semalam.
 
Vinoth dilaporkan meninggalkan dunia pada 12 Mac lalu disebabkan demam dipercayai akibat jangkitan kencing tikus ketika menjalani latihan di dalam kolam.
Sementara itu, bapa Vinoth, S. Raman, 47, yang bekerja sebagai pengawal keselamatan berkata, dia sering menangis apabila melihat gambar mendiang anaknya yang dikalungkan bunga setiap hari.

No comments:

Post a Comment

Klik Untuk Saya k... :)

free counters