Jom Buat Duit

Tuesday 14 August 2012

Siling runtuh, empat cedera


BEBERAPA pekerja sedang membaiki siling yang runtuh hingga mencederakan empat kakitangan Hospital Serdang semalam.


SERDANG – Seorang pegawai perubatan dan tiga jururawat cedera apabila dihempap 15 keping siling yang runtuh ketika sedang bertugas di kaunter jururawat wad kecemasan, Jabatan Kecemasan dan Trauma, Hospital Serdang di sini semalam.

Kejadian pukul 2.45 pagi itu berlaku apabila siling-siling yang runtuh itu menghempap kepala dan belakang badan keempat-empat kakitangan berkenaan yang berada di kaunter tersebut. Beberapa pesakit yang berada di dalam bilik rawatan berhampiran tidak cedera.
Ekoran itu, seorang jururawat terpaksa menerima jahitan di tangan manakala tiga yang lain cedera ringan.

Pengarah Hospital Serdang, Datuk Dr. Ardi Awang (gambar kecil) berkata, siasatan awal pihaknya mendapati runtuhan berlaku apabila salah satu skru yang digunakan untuk mengikat dua penyokong lantai bumbung tercabut hingga menyebabkan satu lagi penyokong patah.
“Runtuhan itu kemudian telah menimpa seorang pegawai perubatan dan tiga jururawat berusia lingkungan 20-an. Mereka kemudian diberi rawatan segera dan tidak melibatkan kecederaan serius.
“Hanya seorang jururawat menerima jahitan di tangan akibat terkena serpihan runtuhan. Mereka kemudian meneruskan tugas seperti biasa hari ini (semalam),” katanya pada sidang akhbar di sini semalam.

No comments:

Post a Comment

Klik Untuk Saya k... :)

free counters