Jom Buat Duit

Sunday 5 August 2012

Ejen AS angkut pelacur ke hotel sebelum Obama tiba di Colombia

WASHINGTON - Seorang penyiasat tentera Amerika Syarikat (AS) menyatakan, sekitar 12 ejen Perkhidmatan Rahsia AS membawa wanita, dipercayai pelacur ke bilik hotel mereka di Colombia sejurus sebelum Presiden Barack Obama tiba untuk menghadiri satu sidang kemuncak di negara berkenaan pada April lalu.

Laporan siasatan berkenaan yang diperoleh agensi berita Associated Press (AP) kelmarin mendedahkan butiran baharu mengenai salah laku anggota keselamatan AS dalam skandal pelacuran yang melibatkan anggota tentera dan ejen Perkhidmatan Rahsia.
Setakat ini, sembilan anggota keselamatan daripada kedua-dua agensi berkenaan telah dihukum berhubung skandal memalukan itu.

Siasatan berkenaan menyatakan, pekerja Hotel Caribe di bandar Cartagena mengadu kepada beberapa pegawai AS bahawa anggota keselamatan mereka 'menyimpan' tetamu wanita di dalam bilik hotel selepas pukul 6 pagi.

Perbuatan tersebut melanggar polisi Hotel Caribe.
Mereka turut mengadu, pengendali anjing membenarkan anjing-anjing mereka menggigit dan merosakkan linen hotel.

Ejen Perkhidmatan Rahsia bertanggungjawab mengawal keselamatan Presiden dan pemimpin AS selain menyiasat pemalsuan matang wang dolar AS.
Pelacuran dibenarkan di Colombia tetapi melanggar kod etika tentera AS. - AP

No comments:

Post a Comment

Klik Untuk Saya k... :)

free counters