Jom Buat Duit

Sunday 30 December 2012

Khairul Fahmi Che Mat seorang yang Romantik - Leuniey

DENGAN sekali lafaz, Apek sah menjadi suami kepada Leuniey.

SELEPAS mengharungi pelbagai dugaan, kontroversi dan gosip, penjaga gol sensasi negara, Khairul Fahmi Che Mat, 23, selamat bergelar suami kepada gadis pilihannya iaitu Nur Eilunie Natasha Jaafar, 21, dalam satu majlis yang diadakan di rumah keluarga Leuniey di Pasir Pekan, Kelantan, Jumaat lalu.

Dengan hanya sekali lafaz, pasangan yang menjadi perhatian media kebelakangan ini selamat diijabkabulkan oleh Imam Masjid Pasir Pekan, Abdul Ghani Abdul Mutalib kira-kira pukul 10.25 pagi dengan disaksikan ahli keluarga terdekat termasuk ibu bapa kedua-dua mempelai.

Menyifatkan penyatuan mereka sebagai jodoh selepas 10 bulan mengenali isi hati, Khairul Fahmi atau mesra disapa Apek mengatakan Leuniey menjadi pilihan hatinya kerana gadis itu sangat memahami kariernya sebagai pemain bola sepak Negara dan juga pasukan Red Warriors.
"Masa saya sangat terhad dengan jadual latihan dan juga perlawanan tetapi Leuniey sangat memahami.

"Malah, saya baru sampai semalam (Khamis) ekoran menjalani latihan untuk sama-sama menyiapkan persediaan hari penikahan ini," katanya ketika ditemui.
Khairul Fahmi menyerahkan wang hantaran berserta mas kahwin berjumlah RM19,000 sempena nombor jersey Apek bersama tujuh dulang hantaran berbalas tujuh.
Kedua-dua mempelai mengenakan busana bertemakan warna kuning cair dan persalinan Leuniey direka khas oleh pereka fesyen Ezuwan Ismail.

Menurut Leuniey, sempena persandingannya, dia hanya menggunakan pelamin dan juga khemah daripada butik pengantin miliknya dan selebihnya merupakan tajaan pelbagai pihak.
Apek berkata, dia bersyukur majlis tersebut berjalan dengan lancar tanpa sebarang masalah dan menyifatkan gementar akad nikah berbeza berbanding beraksi di padang bola.
"Saya akui saya sangat gementar tetapi Alhamdulillah segalanya telah berjalan lancar. Syukur ke hadrat Ilahi di atas jodoh yang diperkenankan.

"Saya berharap kami dapat menjalankan tanggungjawab sebagai suami isteri. Selepas ini, kami kembali dengan jadual masing-masing, saya dengan jadual bola dan dia dengan urusan perniagaannya," senyum Apek.

Ujar Apek lagi, perkahwinan bukanlah faktor yang boleh menjejaskan prestasinya sebagai penjaga gawang dan segalanya terletak kepada individu itu sendiri untuk mengharunginya.
Lelaki berusia 23 tahun ini menyerahkan kepada Allah tentang kurniaan dan berharap untuk menimang sekurang-kurangnya empat cahaya mata.

Leuniey menyuarakan harapannya agar Apek sebagai suami akan menjadi kapten yang baik kepada keluarga mereka biarpun sebelum ini pernah dilanda dengan pelbagai kontroversi.
"Saya telah bersedia sepenuhnya daripada awal kami mula-mula rapat untuk berhadapan dengan kontroversi dan juga kerenah peminatnya. Saya amat memahami situasi itu.

"Ini jodoh yang ditentukan dalam perjalanan hidup kami, saya bersyukur kerana kami telah disatukan," katanya sambil menyifatkan suaminya seorang yang romantik dan penuh dengan kejutan.
Mengenai rancangan untuk berbulan madu, mereka masih belum berbincang mengenai perkara itu kerana kesibukan Apek dengan persediaan untuk beraksi dalam Liga Malaysia.

Majlis resepsi pengantin perempuan akan diadakan Ahad ini di Hotel Renaissance, Kota Bharu, Kelantan manakala resepsi pengantin lelaki akan diadakan di rumah keluarga Apek di Cherang, Kelantan pada 5 Januari.

Pasangan itu turut mengadakan satu lagi majlis resepsi di Hotel Royale Bintang, Kuala Lumpur pada 13 Januari nanti.

No comments:

Post a Comment

Klik Untuk Saya k... :)

free counters