Jom Buat Duit

Monday 3 December 2012

Diana Danielle - Jangan ungkit soal hamil awal

BELUM PUN majlis bermula, lebih 500 tetamu yang terdiri daripada kenamaan, keluarga, teman rapat dan media beberapa kali bergelap.
Bekalan elektrik yang terputus tambah mengharukan apabila berlaku sekali lagi ketika kedua-dua mempelai, Farid Kamil Zahari dan Diana Danielle Danny Beeson melabuhkan punggung di pelamin seraya bacaan doa pembuka majlis dimulakan.
Sedikit terkilan dan terkejut dengan insiden tersebut, Farid, 31, memohon maaf atas kejadian yang tidak terduga itu. Dia juga berharap insiden yang sama tidak akan berulang untuk majlis resepsi sebelah lelaki pada 12 Disember ini di Jitra, Kedah.

"Kami memohon maaf atas kekurangan majlis pada kali ini, termasuk bekalan elektrik yang beberapa kali terputus dan makanan yang tidak mencukupi. Kami telah mencuba sebaik mungkin, namun perkara sebegini berlaku di luar jangkaan kami," katanya yang ditemui usai majlis resepsi tersebut.
Sambil ditemani Diana, Farid mengakui dia belum berasa lega selagi majlis di kampung halamannya di Kedah belum berlangsung. Kata Farid majlis itu akan bertemakan Kesultanan Kedah dengan memakai busana Melayu Tradisional, namun masih mengekalkan majlis perkahwinan dalam taman (garden wedding).

Berkongsi sedikit cerita mengenai impian majlis perkahwinan dalam taman yang selama ini diidamkan Diana, kelainan konsep yang dipilih pada malam 1 Disember lalu di Taman Ekuestrian Putrajaya, Selangor diserikan dengan sedikit elemen formaliti.
"Majlis ini masih mengekalkan konsep perkahwinan dalam taman. Saya sentiasa mahukan majlis yang ringkas dan tidak terlalu sarat dengan pelbagai acara. Cuma Farid yang menambah sedikit sebanyak kejutan supaya tidak terlalu hambar," ujar Diana.

FARID dan Diana mahu menjalani kehidupan rumah tangga secara normal seperti pasangan suami isteri yang lain.


Majlis pada malam itu dimulakan dengan perarakan Tean Paging 10 ekor kuda bersama sebuah kereta kuda berhias sekitar pukul 9 malam. Turut menyerikan majlis, persembahan berkuda daripada Unit Berkuda Polis Diraja Malaysia (PDRM) dipertontonkan kepada penonton.
Tegas pasangan itu, majlis persandingan kali ini tidak melibatkan sebarang penajaan, sebaliknya perbelanjaan keseluruhan dikeluarkan mereka sekadar termampu.

"Hanya ini yang mampu dilakukan dan kami tidak mengambil sebarang penajaan, sebaliknya ia dijalankan mengikut keupayaan kami sendiri.
"Bukan tiada penaja yang datang, cuma kalau boleh kami tidak mahu sebab takut setelah mengambil iktibar kejadian rakan-rakan artis sebelum ini apabila penaja menarik diri pada saat akhir.

"Sekali gus kami mahu membuktikan bahawa golongan artis tidak terlalu murah untuk terima tawaran penajaan sewenang-wenangnya," ulas pasangan tersebut.

Mengidam
Beralih topik perbualan yang terarah kepada berita gembira pengumuman pasangan itu yang bakal menimang cahaya mata sulung mereka tidak lama lagi, Diana, 21, mendedahkan dia tidak mengalami sebarang alahan sebaliknya hanya mengidam.
"Saya lebih banyak mengidam makan macam-macam, tapi tidak pula mengalami alahan. Sebaliknya alahan itu telah pergi kepada Farid pula.

"Pada minggu-minggu awal dulu, Farid yang selalu muntah-muntah pada waktu pagi sampai apabila pergi berjumpa doktor, dia disyaki mengalami keracunan makanan," kata Diana.
Tempoh menempuh alam perkahwinan yang sudah genap sebulan itu dilalui Diana dan Farid dengan penuh getir apabila ramai pihak yang membuat pelbagai spekulasi mengenai usia kandungan Diana yang difahamkan melebihi angka dua minggu.

Jelas pasangan itu, tohmahan yang tidak berasas itu tidak mematahkan semangat mereka, sebaliknya membuat mereka lebih cekal untuk merencanakan perjalanan hidup sebagai suami isteri selepas ini.
"Pada awalnya, saya tidak terfikir untuk bakal mempunyai cahaya mata dalam tempoh terdekat, tapi apabila saya mendapati ada perubahan pada diri, saya membuat pemeriksaan dan Alhamdulillah saya mengandung!

"Oleh kerana terlalu gembira saya mengumumkan kepada peminat melalui Twitter, selepas itu baru terfikir balik akan kesannya.
"Ramai orang memberikan nasihat kepada saya dan saya sangat berterima kasih. Maknanya ramai yang mengambil berat akan saya.
"Bakal bergelar ibu muda, saya akui sedikit takut tapi saya tidak gementar malah terlalu teruja sebenarnya. Saya menerima rezeki Allah dengan tangan yang terbuka dan mahu membahagiakan suami saya sehabis baik," ujar pelakon filem Jiwa Taiko itu panjang lebar.
Sementara itu, Farid hanya memberi komen ringkas mengenai tindakan Diana mengumumkan berita kehamilannya baru-baru ini.
PASANGAN pengantin baharu ini memohon doa dan restu daripada semua pihak agar perkahwinan mereka dilimpahi rahmat sehingga ke akhir hayat.
 
"Itu keterujaan seorang perempuan, selepas buat dia akan berfikir balik,"katanya ringkas.
Ditanya mengenai perancangannya untuk melanjutkan pelajaran di Australia seperti yang telah didedahkannya sebelum ini, Diana enggan mengulas lanjut. Katanya: "Insya-Allah saya akan sambung belajar, kita lihat bagaimana perjalanannya nanti."

Lari
Selepas mengumumkan berita gembira tersebut kepada khalayak, ramai yang terasa hati apabila pasangan itu seperti melarikan diri daripada pihak media yang ingin mendapatkan kenyataan lanjut berhubung perkhabaran itu.
Jelas Diana tidak menafikan hal tersebut, lari dan cuba mengelak daripada berkongsi perihal peribadi memang sebahagian daripada dirinya.
"Saya sentiasa macam itu. Saya boleh berkongsi mengenai kehidupan dengan peminat, tapi tidak berlebih-lebih. Semua yang berlaku sepanjang tempoh ini adalah sangat personal bagi saya," jawab Diana.

Sebaliknya, kata Farid, mereka bukan melarikan diri, tapi mencari ruang untuk diri sendiri dan merancang perkara terbaik untuk masa akan datang.
"Kami juga perlukan masa untuk diri sendiri dan mencari peluang merancang perkara yang kami akan lalui kelak," jelasnya.
Sementara itu, Diana berkongsi perasaan ibunya, Norsiah Ramli, yang bakal bergelar nenek tidak lama lagi.
"Mama selalu bertanya macam mana rupa bakal cucunya nanti? Sebagai anak tunggalnya, pasti dia sangat teruja untuk melihat keturunannya kelak," jelas Diana.
Kosmo

No comments:

Post a Comment

Klik Untuk Saya k... :)

free counters