Jom Buat Duit

Monday 11 March 2013

Remaja maut ditembak dalam belukar

LAHAD DATU - Seorang remaja mati manakala seorang lelaki cedera di kaki akibat terkena tembakan yang dilepaskan anggota keselamatan ke arah belukar di Kampung Sungai Bilis dekat sini semalam.

Kedua-dua mangsa yang berusia 12 tahun dan 30-an itu tiada dokumen pengenalan diri. Polis sedang menyiasat status latar belakang kedua-dua mangsa terbabit.
Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar berkata, tembakan pada pukul 9.45 pagi itu dilakukan ketika pasukan keselamatan sedang melakukan pemeriksaan ke atas lima orang penduduk kampung tersebut.

"Ketika kelima-lima penduduk di kampung itu sedang disoal siasat, pasukan keselamatan tiba-tiba mendengar pergerakan di kawasan belukar berhampiran menyebabkan anggota keselamatan terus melepaskan tembakan secara spontan ke arah belukar itu.
"Pemeriksaan selepas tembakan itu mendapati seorang remaja berusia lingkungan 12 tahun mati manakala seorang lelaki berusia 30-an cedera di kaki," kata beliau pada sidang akhbar di sini semalam.

Menurut beliau, ekoran kejadian itu, markas taktikal menghantar seorang doktor bersama pasukan perubatan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) menaiki kereta perisai masuk ke Kampung Sungai Bilis.
Sumbar

No comments:

Post a Comment

Klik Untuk Saya k... :)

free counters