Jom Buat Duit

Tuesday 29 January 2013

Kontrak RM28 juta Salman Khan

AKTOR tersohor Bollywood, Salman Khan mencatat rekod baharu apabila menandatangani perjanjian bernilai Rs. 500 (RM28 juta) dengan Star TV Network untuk iklan rangkaian televisyen antara yang terbesar di India itu.

Sehingga tempoh lima tahun yang lepas, pelakon berusia 47 itu muncul menerusi filem pecah panggung, Ready, Dabangg, Bodyguard, Ek Tha Tiger dan Dabangg 2 yang mana setiap satunya mengumpul kutipan mencecah Rs.100 (RM5.6 juta).

Pengurus Besar Star Gold, Hemal Jhaveri, memberitahu portal berita India, IANS, Salman Khan adalah pilihan yang tepat memandangkan pencapaian yang telah diraih menerusi rekod filem-filem pecah panggung lakonannya.

"Salman merupakan pelakon yang konsisten dari segi kutipan pecah panggung filem-filem lakonannya. Dari segi tersebut, dia merupakan pelakon yang memiliki nilai tertinggi dalam kalangan pelakon di Bollywood," ujarnya.

Tambahnya, mengikut kepada perjanjian, saluran TV itu akan memiliki hak siaran eksklusif televisyen menerusi semua filem terbaharu Salman.

"Selepas perjanjian yang dibuat pada tahun ini, kami mempunyai hak penyiaran eksklusif terhadap kesemua filem lakonan Salman atau apa-apa penerbitan yang berkaitan dengan pelakon itu," katanya.
Salman yang mempunyai masalah kesihatan dan bakal mendapatkan rawatan di Amerika Syarikat akan memulakan penggambaran tidak lama lagi untuk filem Kick, No Entry Mein Entry dan Sooraj Barjatya.

No comments:

Post a Comment

Klik Untuk Saya k... :)

free counters