Jom Buat Duit

Saturday 5 January 2013

Anuar Zain tiga dekad bergelar penghibur

SELAMA 30 tahun bergelar penghibur, penyanyi kacak Anuar Zain bakal menghadiahkan peminat setianya konsert yang diberi nama Anuar Zain Tiga Dekad Muzik, Cinta dan Sanubari pada 16 Februari depan.

Konsert yang akan berlangsung di Stadium Putra, Bukit Jalil pada jam 8.30 malam itu menampilkan Mac Chew sebagai pengarah muzik di samping turut membariskan 26 pemuzik orkestra dengan bertemakan Bold & Classy.

Meletakkan sasaran 6,000 penonton, Pengarah Pentas konsert, Jennifer Thompson berkata, setakat ini hampir 60 peratus persiapan konsert sudah berjalan dan pihaknya berharap konsep yang dirancang berjaya dilaksanakan.

“Kami sedang mengusahakan sesuatu yang istimewa khusus buat peminat setia Anuar Zain. Walaupun tidak dapat menyatakan secara terperinci apakah konsep yang ingin kami tampilkan, apa yang pasti ia memberi suatu kenangan indah yang akan dikenang sampai bila-bila dan harus dilihat sendiri penonton nanti.

“Selain itu, istimewanya pada konsert ini ia memaparkan tayangan visual yang berlainan mengenai pembabitan Anuar sejak mula menjadi penyanyi dari zaman kanak-kanak hingga kini.

“Sebanyak 21 lagu Anuar sejak album pertama akan dipersembahkan kepada peminat di samping gabungan lagu medley yang begitu mengasyikkan,” katanya.

Jennifer berkata, pastinya peminat yang hadir berasa sangat bertuah kerana menjadi penonton pertama menyaksikan kesinambungan video klip Ajari Aku berjudul Sempurnakan Aku.

Sementara itu, Pengurus Promosi konsert, Sam Kassim mengingatkan peminat Anuar supaya segera mendapatkan tiket yang semakin terhad berikutan sudah banyak yang terjual.

Tiket berharga RM598 (Gold), RM398 (Silver), RM298 (Bronze) dan RM88 (Palladium B) boleh dibeli menerusi TicketCharge (www.ticketcharge.com.my).

Konsert Anuar Zain Tiga Dekad Muzik, Cinta dan Sanubari ini adalah konsert solo pertama dipersembahkan Anuar selepas 30 tahun berada dalam industri muzik tempatan.

Malah, pemilihan tarikh 16 Februari dipilih sempena ulang tahun kelahiran Anuar ke-43 yang jatuh sehari sebelum itu.

Sam berkata, melalui konsert itu, Anuar mahu mempamerkan sesuatu yang berbeza yang belum pernah dilihat ribuan peminatnya sebelum ini.

Pendek kata, Anuar mahu menjadikan malam persembahan itu sebagai malam penuh bersejarah, intim dan dikenang sebagai yang terbaik daripadanya.

Selain itu, dalam konsert yang berlangsung selama dua jam itu, Anuar juga akan menyertakan ‘footage’ dan gambar nostalgia serta teknologi skrin LED.

No comments:

Post a Comment

Klik Untuk Saya k... :)

free counters