Jom Buat Duit

Friday 25 January 2013

Bayi perempuan berusia 11 bulan dicabul Atuk sendiri

Georgetown: Seorang datuk berusia 50-an kini menjadi buruan polis selepas dipercayai terbabit mencabul kehormatan cucunya iaitu bayi perempuan berusia 11 bulan di Taman Tun Sardon, Gelugor di sini.

Ibu bayi itu berusia 21 tahun membuat laporan polis selepas mendakwa anak perempuannya dicabul bapa mentuanya sendiri dalam kejadian yang berlaku sepanjang bulan ini.

Jurucakap polis berkata, berdasarkan siasatan dan pemeriksaan awal mendapati terdapat kesan koyakan lama pada kemaluan bayi berkenaan dan bayi itu dibawa ke Hospital Pulau Pinang (HPP), untuk pemeriksaan lanjut.

Menurutnya, suspek masih bebas dan dikehendaki hadir untuk diambil keterangan bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan iaitu melakukan serangan dan kekerasan jenayah dengan niat menjatuhkan dan mencabul kehormatan.

“Sabit kesalahan boleh dipenjara sehingga 10 tahun atau denda atau sebatan atau mana-mana dua daripada hukuman yang dikenakan,” katanya.

Sementara itu, seorang lelaki warga Thailand berusia 27 tahun dicekup pengusaha restoran makanan laut dengan bantuan orang ramai selepas menceroboh masuk ke premis itu di Jalan Rumbia, Sungai Nibong di sini kelmarin.
Kejadian berlaku jam 1.30 pagi ketika premis berkenaan berkunci dan siasatan mendapati suspek mengumpil kunci untuk masuk ke dalam kedai sebelum tindakannya berjaya dikesan pemilik restoran berkenaan.

Jurucakap polis berkata, dengan bantuan orang ramai suspek berjaya ditahan dan diserahkan kepada polis untuk tindakan lanjut dan kes disiasat mengikut Seksyen 448 Kanun Keseksaan atas kesalahan pencerobohan rumah dan sabit kesalahan boleh dipenjara sehingga setahun atau denda tidak melebihi RM2,000 atau kedua-duanya.
Ketua Polis Daerah Timur Laut, Asisten Komisioner Gan Kong Meng mengesahkan kejadian.
METRO

No comments:

Post a Comment

Klik Untuk Saya k... :)

free counters