Jom Buat Duit

Monday 28 November 2011

Jepun Tewaskan Syria - Olimpik 2012




TOKYO: Jepun meraih kemenangan pada minit-minit akhir ke atas Syria di saingan Kumpulan C kelayakan zon Asia untuk Sukan Olimpik London 2012 sekali gus menduduki tangga teratas selepas mencatat tiga kemenangan berturut-turut.
Tandukan penyerang Jepun, Yuki Otsu empat minit sebelum tamat perlawanan membolehkan Jepun meraih kemenangan 2-1 dan mengumpul sembilan mata untuk mendahului peringkat kumpulan sementara Syria menduduki tempat kedua dengan enam mata. “Saya rasa Yusuke Higa melakukan hantaran silang cantik kepada saya. Sejak saya berpindah ke Jerman, banyak yang saya pelajari mengenai hantaran silang,” kata pemain berusia 21 tahun itu.

“Inilah stadium yang menyaksikan saya melakukan penampilan terakhir sebelum berpindah ke Jerman.
“Saya sangat gembira membantu pasukan menang di sini. Saya akan terus melakukan yang terbaik untuk membantu pasukan layak ke Sukan Olimpik,” kata Otsu yang beraksi di saingan Bundesliga.

Syria mempunyai peluang pertama pada minit ke-10 apabila sepakan percuma pemain tengah, Mohammed Fares gagal disempurnakan dengan baik oleh penyerang, Nassouh Nakkdahli. - AFP

No comments:

Post a Comment

Klik Untuk Saya k... :)

free counters