Jom Buat Duit

Thursday 1 January 2015

Budak 24 Bulan Tertembak Ibu Sendiri

LOS ANGELES - AMERIKA SYARIKAT. Seorang kanak-kanak lelaki berusia dua tahun di Amerika Syarikat (AS) tertembak ibunya secara tidak sengaja hingga menyebabkan mangsa meninggal dunia di tempat kejadian.

Tragedi itu berlaku di kedai Walmart di Hayden, Idaho, di mana wanita terbabit, Veronica Rutledge, 29, sedang membeli belah bersama keluarganya.

"Budak yang diletakkan di dalam troli itu dipercayai mengambil pistol tersebut dari beg ibunya sebelum melepaskan tembakan secara tidak sengaja terhadap ibunya," kata Syerif daerah Kootenai, Ben Wolfinger.

Sementara itu, jurucakap Walmart memaklumkan mereka sedia bekerjasama dengan pihak berkuasa yang sedang melakukan siasatan terhadap insiden tembakan terbaharu tersebut.

Difahamkan, bantuan psikologi turut dihantar untuk membantu kakitangan Walmart yang mungkin mengalami trauma akibat kejadian terbabit.

Hasil tinjauan sebuah pertubuhan bukan kerajaan (NGO) mendapati kira-kira 300 juta penduduk di AS memiliki senjata api atas pelbagai sebab termasuk perlindungan diri dalam laporan AFP.
Gambar Veronica Rutledge dan anaknya

No comments:

Post a Comment

Klik Untuk Saya k... :)

free counters